Podstawowym celem kształcenia w zawodzie technik reklamy, jest przygotowanie absolwenta do wykonywania usług reklamowych, pozyskiwania zleceń i pośrednictwa w ich wykonywaniu oraz wyszukiwania klientów zainteresowanych konkretnymi usługami reklamowymi. Penetruje rynek potencjalnych odbiorców reklamowych i gromadzi o nich informacje. Prowadzi rozmowy z potencjalnymi klientami i doradza przy podejmowaniu decyzji o skorzystaniu z usług reklamowych. Promuje oferowane usługi reklamowe (zakres usług, warunki świadczenia usług, dotychczasowe osiągnięcia), a także rozsyłanie np. ulotek lub folderów prezentujących firmę. Gromadzi informacje o firmach konkurencyjnych.
Najlepszym kandydatem na technika reklamy jest osoba spełniająca następujące wymagania:
- kreatywność i abstrakcyjność myślenia,
- wyobraźnia twórcza,
- uzdolnienia plastyczne i językowe,
- łatwość i jasność wypowiadania się w mowie i piśmie,
- samodzielność,
- cierpliwość,
- zainteresowanie takimi dziedzinami jak: ekonomia, socjologia, psychologia,
- umiejętności organizacyjne, marketingowe,
- uzdolnienia plastyczne i językowe,
- umiejętność pracy w zespole.
Do głównych przedmiotów zawodowych nauczanych w szkole należą: marketing, techniki reklamy, pracownia technik reklamy, grafika i multimedia w reklamie. W zawodzie możesz kształcić się w pięcioletnim technikum, po wcześniejszym ukończeniu szkoły podstawowej. Warunkiem uzyskania tytułu technika reklamy jest przystąpienie do dwóch egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe i zaliczenie ich z wynikiem pozytywnym.
Po ukończeniu kształcenia absolwent danego typu szkoły może być zatrudniony w:
- agencjach reklamowych,
- domach mediowych,
- działach marketingu przedsiębiorstw,
- biurach ogłoszeń,
- studiach graficznych,
- giełdach, targach, domach handlowych,
- agencjach zajmujących się kontaktami z prasą i kształtowaniem opinii publicznej.