Audio Conversion Interleaving Compresion Volume No audio |
AVI audio WAV audio Direct stream copy Full processing mode |
Dla ścisłości opiszę jednak funkcje tu zawarte.
Należy zaznaczyć, że podnoszenie próbkowania materiału wyjściowego nie polepsza jakości dźwięku, a tylko zwiększa rozmiar pliku. W niektórych przypadkach może być jednak koniczne, gdyż np. wymaga tego kodek dźwięku.
No change - bez zmiany; w nawiasie podane jest aktualne próbkowanie pliku wejściowego (jeśli załadowany jest jakiś plik oczywiście).
Custom - umożliwia wybranie własnej częstotliwości próbkowania.
Integral conversion - opcja ta wymusza takie próbkowanie pliku wyjściowego, by było ono równe dokładnie połowie, ćwiartce itd. próbkowania pliku wejściowego. Na przykład, jeśli próbkowanie materiału wejściowego wynosi 22 047 Hz (co jest wartością niestandardową), to wybranie wartości 11 025 Hz w polu Sampling rate z opcją Integral conversion spowoduje konwersję do wartości 11 023,5 Hz (czyli dokładnie połowie próbkowania materiału wejściowego), zamiast do 11 025 Hz.
High quality - opcja ta uaktywnia filtr o nazwie triangular Tent (trójkątny namiot?) dla pliku wyjściowego. Kiedy podnosimy próbkowanie materiału wyjściowego w stosunku do wejściowego filtr ten redukuje powstające w tej operacji trzaski i inne zakłócenia. W przypadku obniżania próbkowania, filtr tłumi wysokie częstotliwości. W materiale obfitującym w wysokie częstotliwości np. wysoki kobiecy głos, mogą powstawać trzaski i inne zakłócenia brzmiące jak syk. Filtr ten odnajduje takie miejsce i usuwa wady. Lepszym rozwiązaniem jest ekstrakcja ścieżki i użycie zaawansowanego edytora audio do konwersji próbkowania lub użycie specjalistycznych filtrów.
No change - pozostawia ją bez zmiany, przy czym w nawiasie podana jest aktualna wartość. Poniżej dostępny jest wybór między rozdzielczościami 8 i 16 bitów.
Jeżeli plik posiada 16-bitową rozdzielczość próbkowania i ma dobrą jakość oraz dobrze wyregulowaną głośność dźwięku, to możliwe jest zmniejszenie wartości do 8 bitów, z tylko nieznacznym pogorszeniem jakości, a dwukrotnym zmniejszeniem jego rozmiarów.
Channels - opcja ta pozwala wybrać typ dźwięku dla pliku wyjściowego.
No change - pozostawia go bez zmian; w nawiasie podany jest typ dźwięku w pliku wejściowym.
Pozostałe typy:
Na samym dole znajduje się jeszcze okienko Bandwidth requried (wymagana szerokość pasma), daje ono podgląd na bitrate strumienia, ale nie w bitach tylko w bajtach (powinienem więc napisać byterate;-)).
Opcja Audio skew correction pozwala zsynchronizować strumienie audio i wideo, jeśli takiej synchronizacji nie posiadają.
Deley audio track by - wpisanie tam wartości dodatniej spowoduje opóźnienie (przesunięcie do przodu) strumienia audio o wskazaną wartość (w milisekundach) w stosunku do strumienia wideo. Należy to zrobić, gdy ścieżka dźwiękowa grana jest zbyt wcześnie.
Jeżeli podamy tam wartość ujemną (z minusem) to spowoduje to przyspieszenie (przesunięcie do tyłu) strumienia audio o wskazaną wartość. Należy to zrobić, gdy ścieżka dźwiękowa grana jest zbyt późno.
Po wybraniu tej opcji ukazuje się nam okienko podzielone na dwie części. Po lewej stronie znajdują się kodeki dźwięku dostępne (zainstalowane) w systemie. Po wybraniu odpowiedniego, po prawej stronie ukazuje się lista dostępnych trybów pracy danego kodeka, według częstotliwości próbkowania, bitrate oraz typu (mono/stereo) dźwięku.
By wyświetlić wszystkie tryby pracy kodeków należy zaznaczyć opcję Show all formats.
Może to być tylko plik w formacie wave (.wav), jeśli więc posiadamy go w mp3 czy innym formacie konieczne będzie najpierw jego przekonwertowanie. Oczywiście strumień audio w pliku wyjściowym będzie utworzony zgodnie ze wszystkimi ustawieniami, które wprowadziliśmy - kompresją, próbkowaniem itd.